onsdag 15 maj 2013

Mina kära systrar!

Nu är den intensiva, lång/korta, underbara, kärleksfulla, härliga turnén med LoveNepal slut!
Det känns lite tomt att inte umgås med fem pratglada, busiga, fnittriga, glada nepalesiska tonårs tjejer längre dygnet runt. Det har varit en väldigt intensiv resa både res- och känslomässigt. Vi har fått uppleva mycket tillsammans som vi länge kommer att minnas, fastän vi bor i två helt skilda världar. Mina systrar, ja det är precis så jag känner i mitt hjärta och de har kommit för att stanna! Trotts så annorlunda bakgrunder så är vi så nära i glädje och sorg. Många som jag känt i flera år har jag inte upplevt och delat en sådan närhet vi har till varandra bara på några dagar. Det är bara Guds kärlek som kan vara så stor och mäktig! Vi har egentligen inget gemensamt jag är uppvuxen i trygga Sverige med alla bekvämligheter. Medan de har växt upp i ett av världens fattigaste länder Nepal. I all enkelhet har de fått gå och hämta vatten, börjat arbeta i barn ålder för att hjälpa till med det ekonomiska till familjen, gått barfota en kall vinterdag, sovit i en lerhydda som familjen har byggt på egenhand, oviss om de har mat till morgondagen, får känna en otillräcklighet av folk som anses ha mer värde än dem på grund av kastsystemet som sitter så djupt inrotat trotts sin avskaffning.

Mina systrar finns i Nepal och mitt hjärta klappa bara mer och mer för dem! Det är omöjligt att gå oberörd från deras skratt och livsglädje när man vet vilket mörker de levt i. De har blivit sålda av sina familjemedlemmar och levt i ett helvete. Nu har de fått smaka på barndomen för första gången och fått tillbaka livsglädjen och ett hopp om en ljus framtid.

Vi ses snart igen. All kärlek till er <3








3 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra om er turné och vad den har betytt för er och tjejerna! Ett fantastiskt arbete och jag blir verkligen glad när jag läser om era dagar tillsammans med skratt, fnitter och barndomsglädje! :) Underbart!! Kram.

    SvaraRadera
  2. Man saknar ord, men man ryser i hela kroppen när man bara hör namnet LoveNepal! Jag är så stolt över dig och vilken fantastisk Guds kvinna du har växt till! Så tacksam att jag får ha en sådan kanon vän som du! KRAM

    SvaraRadera
  3. Härligt att få sådana här kommentarer! :)

    SvaraRadera